تونر اورجینال پرینترهای اچ پی را می توان از اصلی ترین عوامل کیفیت بالای چاپ این پرینترها برشمرد. بطور کلی کیفیت چاپ به دو عامل تونر و کاغذ بستگی دارد. انتخاب دقیق این دو عامل کیفیت بالای چاپ را به همراه خواهد داشت. در مورد کاغذ باید گفت استفاده از کاغد غیر استاندارد مستقیما روی کیفیت چاپ موثر است. همچنین میتواند در عملکرد پرینتر نیز اختلال ایجاد نماید. اما نقش تونر چیست؟ تونر یا پودر شارژ ذرات بسیار ریز پلاستیک و فلز می باشد که در پرینترهای لیزری جایگزین جوهر شده است. در نمونه های اولیه تونر، مخلوطی از کربن قند و اکسید آهن بود.

 

تونر اورجینال پرینترهای اچ پی

اما امروزه این مواد جای خود را به ذرات کربن و پلیمر داده اند. این امر موجب ذوب راحتتر مواد روی کاغذ و افزایش کیفیت چاپ گشته است. ذرات تونر امروزه تا ابعاد 8 الی 10 میکرون کاهش پیدا کرده و کیفیت چاپ تا 600dpi افزایش یافته. نمونه های اولیه ی پرینترهای اچ پی بدون کارتریج کار می کردند. بدین صورت که از طریق بطری های بسته بندی شده مستقیما درون درون پرینتر ریخته می شدند. اما امروزه تونر در مخزنی درون کارتریج قرار داشته و کاریجها بصورت پک تولید و به بازار عرضه می شوند.

 

 

تونر و دیگر اجزای کارتریج لیزری اچ پی hp
تونر اورجینال پرینترهای اچ پی

انواع تونر اچ پی

انواع تونر اچ پی با توجه به نوع کارتریج قابل استفاده به 1005 و 1200 تقسیم می شوند. برای اینکه بدانید کدام نوع تونر برای کدام مدل کارتریج اچ پی مناسب است کافی ست به نوع مگنت بکار رفته در کارتریج دقت نمایید. اگر در کارتریج از مگنتهای فنردار استفاده شده، می بایست از تونر 1200 استفاده شود. تونر 1005 نیز برای کارتریجهای دارای مگنتهای بدون فنر توصیه می شود. همچنین تونر اچ پی در رنگهای مختلف تولید می شود. تونر مشکی در پرینترهای سیاه و سفید استفاده می شود. اما در پرینترهای رنگی هر چهار رنگ تونر اچ پی یعنی مشکی، آبی، زرد و قرمز بصورت همزمان استفاده می شود.

تصویر مرتبط با تونر اورجینال پرینترهای اچ پی - bulk laser toner powder 250x250 1
تونر اورجینال پرینترهای اچ پی

تونرها با کیفیت متفاوت و توسط شرکتهای مختلف تولید می شوند. توصیه می شود در هنگام خرید حتما دقت کافی داشته باشید. چرا که این مواد شیمیایی می توانند برای سلامتی خطر افرین باشند. همچنین در صورت استفاده از تونر بی کیفیت، ضمن کاهش کیفیت چاپ، پرینتر شما نیز در معرض آسیب قرار خواهد گرفت. توصیه می شود جهت تهیه تونر یا شارژ کارتریج لیزری حتما به نمایندگی اچ پی مراجعه نمایید. | تونر اورجینال پرینترهای اچ پی

خرید تونر اورجینال پرینترهای اچ پی از نمایندگی اچ پی و مراکز معتبر آسودگی و راحتی کاربر را به همراه خواهد داشت. چرا که ضمن خرید مطمئن و استفاده از کیفیت واقعی چاپ اچ پی، از آسیبهای احتمالی تونر بی کیفیت نیز به دور خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان نمایندگی اچ پی تماس حاصل نمایید.