راه اندازی فکس در چاپگر های چندکاره HP | در طی روز های اخیر بسیاری از کاربران در ارتباط با نحوه ی اتصال و استفاده از فکس دستگاه های چندکاره ی گزارشاتی را با موضوعاتی متفاوت برای ما در نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش اچ پی ارسال می نمایند. از این رو تصمیم داریم تا ساده ترین راه ها را برای نصب دستگاه های فکس و بهره مندی از این ویژگی در پرینتر های چندکاره معرفی نماییم. کاربران می توانند از دستگاه فکس یا چاپگر HP برای ارسال اسناد و داده های خود به سایر پرینتر و یا دستگاه های فکس دیگری استفاده کنند.

 

راه اندازی فکس در چاپگر های چندکاره HPراه اندازی فکس در چاپگر های چندکاره HPراه اندازی فکس در چاپگر های چندکاره HP

 

بسیاری از کاربران بر این باوراند که پس از همگانی شدن شبکه های اجتماعی دیگر هیچ مجموعه ای از قابلیت فکس به عنوان یک سرویس انتقال اسناد استفاده نمی کنند. بهتر است بدانید که این فرضیه کاملا غلط بوده و همچنان این قابلیت بسیار مورد استفاده ی کاربران می باشد. بسیاری از اسناد اداری و خانگی با استفاده از ارسال و دریافت فکس جا به جا می شوند. و همواره ما در سری چهار کاره های HP شاهد پیشرفت گزینه ی فکس می باشیم. پیش از هر چیزی لازم است بدانید فکس نیاز به یک سرویس تلفن ثابت دارد. پس از اتصال آن بروی خطوط سانترال و خطوط داخلی صرف نظر کنید. همچنین بسیاری از کاربران معتقد اند که ارسال و دریافت فکس امن تر از ارسال اسناد از طریق ایمیل یا موارد مشابه می باشد.

 

 

راه اندازی فکس

در قدم اول پس از نصب پرینتر و یا دستگاه فکس خود بروی رایانه ی خود ، چاپگر HP را به تلفن ثابت وصل کنید و سپس تنظیمات برگزیده فکس را انتخاب نموده و صبر کنید تا کانفیگ آن به درستی نصب شود. در نظر داشته باشید که شما باید برای استفاده از ویژگی فکس پرینتر های اچ پی از کابل های دو زوج استفاده نمایید. کابل های چهار زوج گزینه ی مناسبی برای این دستگاه نمی باشند. در قدم بعدی سیم تلفن را به جک دیواری و به جک 1-LINE در پشت چاپگر وصل کنید. اگر دارای منشی تلفنی هستید می توانید یک سیم تلفن را به دستگاه و به جک 2-EXT در پشت چاپگر وصل کنید تا به منشی تلفنی اختصاصی اجازه دهید تا تماس های صوتی را بدون نویز فکس، ضبط کند. جهت آشنای بیشتر با نسل جدید چهار کاره های HP وارد لینک قرار گرفته شده شوید.

در مرحله ی بعدی باید تنظیمات فکس را انجام دهید. نرم‌افزار HP شامل ابزارهای برای راه‌اندازی فکس طراحی شده که می توانید از آنها استفاده نمایید. البته می‌توانید برای تغییر تنظیمات به منوهای Fax یا Setup در صفحه کنترل چاپگر بروید. و از آن طریق نیز امورات لازم را انجام دهید. حالت پاسخ خودکار ( Auto answer ) ..! حالت پاسخ/پاسخ خودکار: اگر می‌خواهید دستگاه فکس تماس‌های تلفنی شما را پس از تعداد مشخصی زنگ دریافت کند و فکس‌ها را بپذیرد. میتوانید این ویژگی را روشن کنید. اگر این ویژگی خاموش باشد، شما باید فکس های دریافتی را از پنل کنترل چاپگر به صورت دستی بپذیرید.

 

راه اندازی فکس

 

نمایندگی اچ پی

قابلیت Ring to answer چیست و چه قابلیتی دارد.؟ هنگامی که تلفن زنگ می‌خورد، چاپگر منتظر می‌ماند و قبل از پاسخ دادن به تماس، تعداد زنگ‌های تلفن را می‌شمارد. در نظر داشته باشید که اگر خط تلفن با یک منشی تلفنی شما مشترک است، تعداد زنگ ها را روی دو زنگ بیشتر از منشی تلفنی تنظیم کنید. این کار باعث می شود تا مطمئن شوید که منشی تلفنی قبل از چاپگر به تلفن پاسخ می دهد. جهت کسب هر گونه اطلاعاتی در ارتباط با نحوه ی نصب و راه اندازی فکس پرینتر اچ پی یا ارسال فکس توسط نرم افزار HP اسمارت می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی فروش و خدمات چس از فروش اچ پی در ارتباط باشید.

 

نمایندگی اچ پی

 

سوالات متداول در ارتباط با نصب فکس HP

راه اندازی فاکس :

اگر نتوانیم فکس ارسال یا دریافت کنم با چه خطایی رو به رو می شویم؟بیشتر مشکلات فکس مربوط به اتصال تلفن ثابت، تجهیزات ناسازگار، کیفیت پایین خط یا تنظیمات خاص فکس می باشد. گزارش فکس ممکن است مشکلات مربوط به چاپگر، اتصال خط تلفن یا تنظیمات فکس را شناسایی و به شما اعلام شود .می‌توانید گزارش فکس را از منوی Fax یا Setup در کنترل پنل چاپگر چاپ کنید. سپس HP Customer Support را برای مراحل حل مشکل جستجو کنید.
 

با توجه به قابلیت های هوشمند چاپگر های چند کاره ی اچ پی آیا می توان به صورت وایرلس فکس را ارسال و دریافت نمود؟

دستگاه‌های فکس HP و پرینترهای دارای ویژگی فکس باید به خطوط ثابت متصل شوند. ممکن است بتوانید با تنظیمات و تجهیزات مناسب ، VoIP و DSL فکس خود را انجام دهید. اما شبکه های تلفن همراه و فکس وایرلس در حال حاضر پشتیبانی نمی شود.
چگونه با کامپیوتر یا لپ تاپ فکس ارسال و دریافت کنیم؟برای ارسال و دریافت فکس از رایانه متصل به چاپگر اچ پی خود استفاده کنید.

 

آیا می توانیم با سرویس تلفن DSL فکس کنیم؟اگر برای اینترنت خود یک مودم DSL/ADSL به خط تلفن خود متصل هستید. ممکن است بتوانید از طریق همان خط تلفن، امورات فکس خود را انجام دهید. یک میکروفیلتر متصل به همان سیم تلفن که به کانکتور 1-LINE چاپگر متصل می‌شود. می‌تواند شانس فکس‌های موفق را افزایش دهد.
چگونه تنظیمات گزارش تایید فکس را تغییر دهیم؟  تنظیمات گزارش فکس در منوی Fax یا Setup در صفحه کنترل چاپگر می باشد.
کجا می توانیم تاریخچه فکس خود را پیدا کنیم؟ شما می توانید گزارش تراکنش فکس را از منوی Fax یا Setup در صفحه کنترل چاپگر چاپ کرده و تاریخچه ی آن را مطالعه نمایید.
چرا نمی توانم فکس رنگی ارسال کنم؟فقط در صورتی می توانید فکس رنگی را ارسال کنید که چاپگر مبدا و مقصد به صورت color  باشد. و قابلیت چاپ رنگی بروی دو دستگاه پشتیبانی شود. برای ارسال فکس رنگی، پس از شماره گیری شماره فکس، گزینه رنگ را به جای سیاه فشار دهید.

 

سوالات متداول در ارتباط با نصب فکس HP