کارتریجهای طرح اورجینال در بازار با نام کارتریج طرح یا طرح اصلی نیز یافت می شوند. معمولا کارترجهای موجود در بازار در برندهای مختلف در سه طیف ارائه می شوند. اورجینال، طرح و شارژ شده. کارتریجهای اورجینال کارتریجهایی هستند که توسط شرکت سازنده ی پرینتر ساخته و روانه ی بازار شده اند. طبیعی ست که استفاده از این کارتریجها بهترین کیفیت چاپ را در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین عمر چاپگر نیز افزایش خواهد یافت. چرا که پرینتر از خطرات ناشی از استفاده کارتریجهای تقلبی به دور خواهد بود.

اما مسئله مهم قیمت این کارتریجهاست. قیمت کارتریجهای اورجینال به نسبت گران بوده و مقرون به صرفه نیست. مخصوصا برای اداره ها ، سازمانها و مراکزی که استفاده بیشتری از دستگاه چاپگر خود دارند. شاید بتوان گفت که کارتریجهای طرح اصلی می توانند جایگزین مطمئن و مناسبی باشند. البته در صورتی که از نماینگی رسمی و مراکز معتبر تهیه شوند. کارتریجهای طرح از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با انواع اورجینال ندارند. این کارتریجها در صورتی با مواد اولیه مرغوب ساخته شده و به درستی مونتاژ شده باشند می توانند کیفیت و عملکرد بسیار مناسبی را علی رغم قیمت به صرفه ارائه دهند. نکته ی بسیار آنکه کارتریجهای طرح را حتما و حتما می بایست از نمایندگی ها و مراکز معتبر تهیه کنید.

مراکزی که کارتریج را همراه با گارانتی شرکتی ارائه می نمایند. چرا که در غیر این صورت ممکن است افراد سودجو کارتریجهای بی کیفیت شارژ شده را به عنوان کارتریج طرح به شما بفروشند. استفاده از کارتریجهای شارژ شده  از نظر کیفیت و تعداد چاپ با انواع اورجینال و طرح قابل مقایسه نیستند. استفاده از این محصولات حتی ممکن است به پرینتر شما نیز آسیب وارد نماید.

کارتریج را از مراکز معتبر تهیه کنید
کارتریج را از مراکز معتبر تهیه کنید

کارتریجهای طرح اورجینال اچ پی

کارتریجهای طرح اورجینال اچ پی نیز مانند برندهای دیگر تولید و در بازار وجود دارد.

پرینترهای اچ پی در مقایسه با برندهای دیگر با گستردگی زیادی استفاده می شود.

بدیهی ست که کارتریجهای اچ پی نیز در انواع مختلف به وفور در بازار یافت می گردد.

به یاد داشته باشید کارتریجهای طرح اچ پی یا برندهای دیگر در صورتی که از مواد اولیه نامرغوب تهیه شده باشند تاثیر مستقیم و نامطلوبی بر کیفیت چاپ خواهند داشت.

کارتریجهای طرح اورجینال اچ پی
کارتریجهای طرح اورجینال اچ پی

مزایای کارتریجهای طرح

مزایای کارتریجهای طرح بیشتر به قیمت آنها مربوط می شود.

در حالی که کیفیتی نزدیک به کارتریجهای اورجینال داشته و عموما رضایت کاربران را جلب می نمایند.

البته کارتریجهای اورجینال از هر لحاظ بهتر بوده و توصیه ی اول کارشناسان می باشد.

اما قیمت کارتریجهای اورجینال گاهی تا پنجاه درصد قیمت چاپگر هم میرسد که اصلا مقرون به صرفه نیست.

در حالی که کارتریجهای طرح اورجینال با قیمتی بسیار پایینتر درست همانند کارتریجهای اصل کار می کنند.

کارتریجهای طرح hp
کارتریجهای طرح اورجینال

گارانتی کارتریجهای طرح

گارانتی کارتریجهای طرح مسئله بسیار بسیار مهمی در خرید و استفاده از این محصولات است.

همانگونه که قبلا اشاره شد کارتریجهای طرح اورجینال زمانی مقرون به صرفه خواهند بود که از کیفیت مواد اولیه ی آنها اطمینان وجود داشته باشد.

بنابراین بسیار مهم است که شما کارتریج را از کدام مراکز تهیه می نمایید.

به یاد داشته باشید خرید کارتریجهای طرح اورجینال از فروشگاههای متفرقه حتی در مواردی می تواند به دستگاه شما آسیب وارد نماید.