کپی و اسکن اچ پی در چندکاره های HP ، در بسیاری از موارد دیده می شود که کاربران پس از چاپ ، کپی و اسکن خروجی خالی دریافت می کنند. موارد زیادی باعث می شود که این اتفاق در چند کاره های اچ پی رخ دهد. با هم چند مورد از آنها را بررسی خواهیم کرد فقط کافیست که با ما همراه باشید. نمایندگی مجاز تعمیر پرینترهای hp در مرکز تهران. در قدم اول این مسئله می‌تواند ناشی از منبع کم انرژی ،شیشه ی کثیف اسکنر، گرفتگی نازل های جوهر یا عدم هماهنگی تونر با پرینتر های اچ پی  باشد.

 

 

کپی و اسکن اچ پی

در مرحله اول پرینتر اچ پی خود را مستقیما به پریز وصل کنید، از سالم بودن منبع برق اطمینان حاصل فرمایید. با استفاده از دکمه پاور پرینتر اچ پی،  دستگاه را خاموش کنید. سپس برق را از منبع اصلی جدا کنید. پس از گذشت چند ثانیه مجددا، سیم برق را به پریز وصل کنید و با استفاده از دکمه پاور این بار چاپگر را روشن کنید. با انجام دادن این مراحل شما توانسته اید که چاپگر خود را یک ریست کوچک کنید. در اغلب اوقات این راه حل مشکل چاپ ، اسکن و کپی را برطرف می‌کند. اما بهتر است که این مرحله را ابتدای شروع به کار انجام دهید. زیرا ممکن است ایراد چاپگر شما عدم پردازش صحیح باشد و با ریست کردن به این صورت ، رفع ایراد شود.مجددا از اسناد خود کپی یا اسکن بگیرید.

 

کپی و اسکن اچ پی
کپی و اسکن اچ پی

 

آیا مشکل شما برطرف شد؟ ابتدا سینی خروجی کاغذ را بلند کنید ، یک دسته کاغذ با ضربه زدن تراز کنید و درون سینی ورودی کاغذ قرار دهید. با استفاده از هولدر های مخصوص، عرض  کاغذ را تنظیم کنید. توجه کنید تا کاغذ شما در انجام این مراحل خم نشود. سپس دربی را که بلند کرده بودید ، به پایین بیاورید. تا سر جای خود قرار گیرد. بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید درب اسکنر پرینتر های چندکاره ی اچ پی را ، باز کنید. با توجه به دستورالعمل ها کاغذ خود را روی شیشه اسکنر به درستی قرار دهید. توجه داشته باشید که کاغذ باید گوشه ی اسکنر قرار بگیرد. درب اسکنر را ببندید. با استفاده از صفحه کنترل چاپگر گزینه copy and scan راه پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. اگر در انجام دادن اسکن ایرادی دارید بر روی گزینه اسکن کلیک کنید.

 

رفع ایرادات کپی چندکاره های اچ پی |کپی و اسکن اچ پی

 

پس از این که این گزینه ها برای شما به نمایش در آمد با دو گزینه ی computer و memory device مواجه  خواهید شود. شما می توانید با استفاده از طریق کامپیوتر و اتصال کابل usb اسناد خود را چاپ ، اسکن و کپی کنید. اما در مورد گزینه ی مموری دیوایس باید بگویم که این گزینه به شما این امکان را می‌دهد. که با استفاده از یک حافظه خارجی ، اتصال را برقرار کنید و با استفاده از پرینترهای چند کاره اچ پی عملیات چاپ ، کپی و اسکن خود را انجام دهید.

 

رفع ایرادات کپی چندکاره های اچ پی |کپی و اسکن اچ پی
کپی و اسکن اچ پی

 

آیا برای انجام عملیات کپی مشکل دارید. کافیست بر روی نماد  copy در صفحه نمایش پرینتر اچ پی  ضربه بزنید. منوی مرتبط با کپی این امکان را به شما می دهد که از طریق دو گزینه رنگی و مشکی اسناد خود را کپی کنید. اگر در حال کپی یک سند مشکی می‌باشید. از گزینه Black استفاده کنید. همچنین اگر در حال کپی از یک سند رنگی باشید بر روی گزینه ای color ضربه بزنید.

 

تصویر مرتبط با کپی و اسکن اچ پی در چندکاره های HP - 10 1
کپی و اسکن اچ پی

 

پس از انجام تمامی این مراحل اسکن، خروجی کپی شده را بررسی کنید. اگر اسکنر و کپی شما با موفقیت انجام شد. دیگر نیازی به ادامه‌ی عیب یابی ندارید. اما اگر همچنان اسکن شما دچار مشکل می باشد. با ما همراه باشید. همچنین شما می توانید برای رفع ایراد دستگاه خود با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی چندکاره های HP تماس حاصل فرمایید. در این مرحله دستور گزارش کیفیت چاپ را به پرینتر خواهیم داد. این مرحله به ما نشان می دهد که آیا مشکل ایجاد شده از طرف سخت افزار پرینتر چند کاره اچ پی است یا خیر.

 

رفع ایرادات اسکن چندکاره ای اچ پی

برای انجام این کار لازم است که شما از طریق دکمه پاور پرینتر خود را روشن کنید. توجه داشته باشید که حتما کاغذ درون پرینتر اچ پی باشد و سپس آن را روشن کنید. با استفاده از صفحه کنترل چاپگر به گزینه setup  برسید. پس از اینکه وارد منوی این گزینه شدید، گزینه ی report را پیدا کرده و سپس بر روی آن کلیک کنید. چندین گزینه متفاوت در این منو وجود دارد، از میان تمامی گزینه ها print quality report را انتخاب کنید.

 

رفع ایرادات اسکن چندکاره ای اچ پی 
کپی و اسکن اچ پی

 

پرینتر چند کاره ی اچ پی پس از پردازش ایی کوتاه، به عنوان خروجی ، کاغذ را تحویل می دهد. گزارش کیفیت چاپ را بررسی. اگر کیفیت خروجی که به شما داده شده ، بدون هیچ ایرادی می باشد می توانید دوباره اسناد خود را اسکن و کپی کنید. اگر اسکن یا کپی شما با موفقیت انجام شد. دیگر نیازی به ادامه عیب یابی ندارید و می توانید از پرینتر چند کاره اچ پی خود استفاده کنید. حال اگر پرینتر  شما همچنان دچار مشکل می باشد با ما همراه باشید.

 

تصویر مرتبط با کپی و اسکن اچ پی در چندکاره های HP - 9 1
کپی و اسکن اچ پی

 

 

تکنسین تعمیرات چندکاره های اچ پی در محل

اثر انگشت، لکه و سایر کثیفی ها می توانند بر کیفیت کپی و اسکن تأثیر بگذارند. یکی از مواردی که کاربران در انجام عملیاتهای چاپ و اسکن با آن مواجه می‌شوند، تشخیص نادرست و خروجی نامناسب اسکن یا کپی می باشد. در ابتدا یکی از اصلی‌ترین مواردی که می تواند در چاپ و اسکن  تاثیر مستقیم بگذارد، کثیفی های زیادی است که بر سطح شیشه اسکنر ایجاد می شود. شما می توانید برای تعمیر اسکنر در محل با ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

تکنسین تعمیرات چندکاره های اچ پی در محل
کپی و اسکن اچ پی

 

شما می توانید برای رفع این مشکل خیلی راحت و بدون هیچ دغدغه، این شیشه را تمیز کنید. در ادامه روند آن را به شما توضیح خواهیم داد. پیش از شروع به کار موارد مه گفته می شود را جمع آوری کنید. ابتدا یک پارچه تمیز و بدون پرز، سپس یک شیشه پاک کن غیر الکلی تهیه کنید. از پاک کننده هایی که شامل استون، بنزین یا تتراکلرید کربن می‌باشند به هیچ وجه استفاده نکنید. زیرا این مواد به صورت جدی به پرینتر های چند کاره ی اچ پی آسیب وارد می کنند‌. همچنین از استفاده ی الکل ایزوپروپیل و هرگونه مواد شیمیایی قوی خودداری نمایید.

 

office مرکزی پرینتر های HP

با استفاده از دکمه پاور ، پرینتر hp را خاموش کنید. سپس به پشت چاپگر بروید و کابل برق آن را جدا نمایید. درب اسکنر اچ پی را باز کنید. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز و بدون پرز، مقداری شیشه پاک کن را بر روی پارچه اسپری کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان تمیز کننده را به صورت مستقیم بروی شیشه ی اسکنر اسپری نکنید. انجام این کار می‌تواند به چاپگر شما آسیب وارد کند.

 

office مرکزی پرینتر های HP
کپی و اسکن اچ پی

 

پس از انجام تمامی این مراحل به آرامی شیشه اسکنر را با استفاده از پارچه بدون پرز تمیز کنید. برای جلوگیری از ماندن لکه بر روی شیشه اسکنر پس از اینکه با دستمال مرطوب این قطعه را تمیز کردید، برای خشک کردن آن نیز ، از یک دستمال خشک بدون پرز استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید پشت اسکنر را با پارچه مرطوب کاملاً تمیز کنید‌.سپس درب اسکنر پرینتر را ببندید و به پشت آن برگردید؛ کابل برق را به دستگاه متصل کنید. استفاده از دکمه پاور پرینتر را روشن کرده و سند خود را اسکن یا کپی کنید. همانطور که در ابتدا گفته شد. در بسیاری از مواقع پس از انجام دادن تمامی این مراحل مشکل اسکنر و کپی شما کاملا رفع می شود.

 

مشاورین HP در نمایندگی تهران

ما سعی کردیم در این پست تمامی این موارد را به گونه ‌ای توضیح دهیم که کاربران بتوانند مشکل خود را رفع ایراد کنند. در بسیاری از موارد به گزارش می شود که پس از انجام تمامی این موارد همچنان پرینتر چند کاره ی اچ پی دارای ایراد می باشد. شما دستگاه خود را برای بازدید فنی و سرویس کامل به نمایندگی رسمی پرینترهای اچ پی بیاورد. باشه حتما در اولین فرصت ایرادات اسکنر اچ پی شما را برطرف خواهند کرد.

مشاورین HP در نمایندگی تهران
کپی و اسکن اچ پی