ایرادات سخت افزاری لپتاپ اچ پی ، این پست نحوه اجرای تست های تشخیص سخت افزار را در رایانه نوت بوک اچ پی تست خواهیم کرد. اگر در سخت افزار نوت رایانه خود مشکل دارید تا اخر با ما همراه باشید تا بتوانیم با کمک هم این ایراد را رفع کنیم.همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در نمایندگی HP تماس حاصل فرمایید.

 

 

ایرادات سخت افزاری

بدون هیچ مقدمه ایی به بحث اصلی می پردازیم . شما می توانید با استفاده از HP PC Hardware Diagnostics UEFI تمامی ایرادات سخت افزاری خود را برطرف کنید. شما می توانید اجزای اصلی رایانه خود را با استفاده از UEFI آزمایش کنید ، برای شروع به این کارحتی نیاز به باز شدن و پردازش سیستم ویندوز نمی باشد. لوازم جانبی لپ تاپ HP ، برای کسب اطلاع بیشتر کلیک کنید.

 

ایرادات سخت افزاری
ایرادات سخت افزاری

 

تست های حافظه تشخیص سخت افزاری شامل یک تست سریع و یک تست گسترده می باشد. در قدم اول برای تست حافظه ، ابتدا Quick Test  را امتحان کنید. تقریبا از اول پردازش دستگاه تا پایان این مرحله حدودا به ده دقیقه زمان لازم داریم در نظر داشته باشید که هدف ما رفع ایرادات سخت افزاری لپ تاپ HP می باشد ، پس توجه کنید که مراحل پیش رو ممکن است طولانی و خسته کننده باشد.

 

لپتاپ های HP | منوی UEFL

 

اگر تست Quick Test مشکلی را در نتیج خود پیدا نکرد ، باید به سراغ تست دوم یعنی آزمون گسترده بروید و آن را در لپ تاپ اچ پی اجرا کنید. انجام این مرحله نسبت به تست Quick Test کمی زمان بر تر می باشد. انجام این مرحله حدودا 45 دقیقه زمان لازم دارد. برای شروع به کار ابتدا آداپتور برق متناوب را به لپ تاپ اچ پی وصل کنید. دکمه روشن / خاموش را حداقل برای پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید. تا لپ تاپ شما خاموش شود. پس از اینکه سیستم خاموش شد ، رایانه را مجددا روشن کنید ، سپس بلافاصله ، کلید F2  را به طور مکرر فشار دهید.

 

لپتاپ های HP | منوی UEFL
ایرادات سخت افزاری

 

پس از راه اندازی مجدد لپ تاپ اچ پی صفحه HP PC Hardware Diagnostic UEFI نمایش داده می شود. روی گزینه ی  Component Tests  کلیک کنید. سپس ، روی گزینه ی  Memory کلیک کنید ، تا وارد منوی مربوطه شوید.  حال باید گزینه ی  را  Quick Test برنید. برای شروع تست تنها کافیست یک بار روی Run کلیک کنید. لپ تاپ پرطرفدار HP ، شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر با ما در نمایندگی رسمی اچ پی در تماس باشید.

 

مرکز کارشناسی HP | لپتاپ | ایرادات سخت افزاری

پس از اینکه تست شما به پایان رسید. حال نتایج ، بر روی صفحه ، نمایش داده می شوند. اگر Quick Test هرگونه مشکل حافظه را تشخیص داد.  اطلاعات مربوط به خرابی خاص را یادداشت کنید. همچنین در نظر داشته باشید که این اطلاعات شما در گزینه ی Test log در صفحه ی اصلی UEFI موجود می باشد.اگر لپ تاپ در قسمت Quick Test  هیچ مشکلی در حافظه پیدا نکرد ، برای اجرای آزمون گسترده  با ما همراه باشید تا در ادامه بتوانیم این اراد را با هم رفع کنیم. برای شروع تست دوم نیاز داریم که،  روی Main Menu کلیک کنید ، سپس گزینه های Component Tests  را کلیک کنید.

 

مرکز کارشناسی HP | لپتاپ | ایرادات سخت افزاری
ایرادات سخت افزاری

 

پی از ورود به منوی Component Tests ، به سراغ منوی Memory رفته و بروی آن کلیک کنید ، حال برای شروع تست روی Extensive Test  کلیک کرده و گزینه ی RUN را بزنید. هنگامی که ، آزمایش به پایان رسید ، نتایج برای شما بر روی صفحه نمایش داده می شوند. اگر تست گسترده هرگونه حافظه را تشخیص داد. اطلاعات مربوط به خرابی خاص را یادداشت کنید.

 

درباره منوی UEFL

همچنین مانند مرحله ی قبلی این بخش اطلاعات در منوی TEXT LOG در صفحه ی اصلی Diagnostics UEFI ذخیره می شود. اگر پس از انجام این تست همچنان ایرادات سخت افزاری در نوت بوک یا لپ تاپ شما دیده می شود. ایراد ممکن است از ماژول ها باشد. اگر آزمون شما ناموفق تمام شد ، به احتمال بسیار قوی ماژول های حافظه ، به درستی قرار نگرفته اند. ماژول های آزاد حافظه را بررسی و دوباره آزمایش کنید.

 

درباره منوی UEFL
ایرادات سخت افزاری

 

برای دریافت راهنمایی در مورد ایجاد مجدد ماژول های حافظه ، با کارشناسان ما در بخش فنی لپ تاپ اچ پی تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ، مشکل شما را رفع خواهند کرد.مورد بعدی که میخواهیم به آن بپردازیم ، هارد دیسک مورد استفاده ی لپ تاپ می باشد. بسیاری از مشکلات رایانه مربوط به هارد دیسک می شود. برای انجام اینکار ابتدا تست سریع را امتحان کنید.

 

اچ پی | Hardware repair

مدت زمان شروع تا پایان این تستن چیزی حدود به ده دقیقه خواهد بود. اگر Quick Test مشکلی پیدا نکرد ، آزمون گسترده را اجرا کنید. این حداقل دو ساعت طول خواهد کشید.در فهرست اصلی UEFI ، روی گزینه  Component Testکلیک کرده ، سپس روی Hard Drive کلیک کنید. سپس برای انجام ادامه ی مراحل یاد ، روی  Quick Test کلیک کنید ، برای اعمال شدن تمامی این مراحل لازم است که در آخر از گزینه  RUN استفاده کنید.

 

اچ پی | Hardware repair
ایرادات سخت افزاری

 

اگر رایانه بیش از یک هارد دیسک دارد. روی Test All Hard Drives کلیک کنید. سپس پیشرفت آزمایش شما روی صفحه نمایش داده می شود.همانطور که گفته شد. هنگامی که آزمایش به پایان رسید ، نتایج بر روی صفحه،  نمایش داده می شوند.اگر هارد دیسک از تست سریع عبور کرد ، اما هنوز با مشکل روبرو هستید. باید به سراغ انجام یک تست دیگر بروید.  روی Main Menu کلیک کرده . سپس گزینه های Component Tests را کلیک کنید. حال بروی Hard Drive  کلیک کنید ، سپس گزینه Extensive Test را بزنید. در مرحله ی آخر کافیست که گزینه ی run را بزنید

 

کارشناسی بخش سخت افزار لپ تاپ اچ پی

اگر رایانه بیش از یک هارد دیسک دارد. روی Test All Hard Drives کلیک کنید. نحوه ی پیشرفت این آزمایش روی صفحه نمایش داده می شود. اگر هارد دیسک در یکی از این آزمایشات ناموفق بود و همچنان شما با ایرادات سخت افزاری دست و پنجه نرم می کنید. می توانید برای رفع آن به یکی از نمایندگی های فعال HP در تهران،  ما مراجعه فرمایید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ایرادات سخت افزاری لپ تاپ HP شما را حل خواهند کرد.

 

کارشناسی بخش سخت افزار لپ تاپ اچ پی 
ایرادات سخت افزاری