تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری بیش از هر عاملی به منبع تغذیه آنها باز می گردد. همانگونه که می دانید منبع رنگ پرینتر کارتریج نام دارد. کارتریج پرینترهای لیزری دارای پودری بسیار ریز و فشرده می بشد که تونر نام دارد.

در این پرینترها تونر توسط درام و با ایجاد فشار و حرارت توسط چاپگر بر روی کاغذ می چشبد و فرایند چاپ انجام می شود. کارتریج پرینترهای جوهری از جوهر مخصوص پر شده است. در این چاپگرها پروسه ی چاپ از طریق پاشیدن قطرات ریز جوهر بر روی کاغذ انجام می پذیرد. در واقع تفاوت در نوع کارتریج و مواد مصرفی تفاوت کاربردی پرینترهای جوهرافشان و لیزری را تعیین می نماید. دیگر تفاوتها و قابلیتهای این دو نوع پرینتر به نوعی از نوع عملکرد و مواد مصرفی آنها سرچشمه می گیرد.

 

تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری

 

کیفیت چاپ پرینترهای جوهرافشان و لیزری بیشتر به نوع خروجی مورد نیاز کاربر بستگی دارد. تصور عمومی برآن است که پرینترهای جوهرافشان برای چاپ عکس و تصاویر رنگی مناسبتر هستند. پرینترهای لیزری نیز برای چاپ اسناد و تصاویر سیاه و سفید کاربرد بهتری دارند. البته باید گفت این تصور تا حد زیادی درست است. ولی امروزه با پیشرفت فناوری چاپگرهای لیزری رنگی کیفیت چشمگیری در چاپ تصاویر رنگی ارائه می نمایند. با این حال پرینترهای جوهرافشان برای چاپ تصاویر رنگی با جزییات زیاد و کیفیت بالا بسیار خوب عمل می کنند.

 

 

تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری
تفاوت کاربردی پرینترهای جوهرافشان و لیزری

 

 

سرعت چاپ پرینترهای جوهرافشان و لیزری

تفاوت کاربردی پرینترهای جوهرافشان و لیزری
تفاوت کاربردی پرینترهای جوهرافشان و لیزری

سرعت چاپ پرینترهای جوهرافشان و لیزری از مهمترین شاخصه هایی ست که تفاوت کاربردی آنها را تعریف می کند. در کل سرعت چاپ پرینترهای جوهرافشان بطور متوسط 16 برگ در دقیقه است.این سرعت برای پرینترهای لیزری به 100 صفحه در دقیقه نیز می رسد. بدیهی ست این تفاوت موجب می شود پرینترهای لیزری از توان چاپ بیشتری برخوردار بوده و قابلیت چاپ صفحات بیشتری در ماه دارا باشند. بنابراین می توان گفت پرینترهای لیزری برای مصارف اداری جهت چاپ اسناد و تصاویر با کیفیت متوسط بسیار کاربردی تر هستند.

قیمت پرینتر و هزینه کارتریج

قیمت پرینتر و هزینه کارتریج را حتما در کنار هم در نظر بگیرید تا با توجه به نوع استفاده، انتخاب به صرفه تری داشته باشید. پرینترهای جوهرافشان در نگاه اول قیمت پایینتری دارند. اما توجه داشته باشید که این قیمت ارزان به این دلیل است که هزینه چاپ با این پرینترها برای شما بیشتر خواهد بود. کارتریج های جوهری توانایی چاپ چندصد برگ را دارند. اگر شما استفاده زیادی از پرینتر داشته باشید باید مرتبا کارتریجهای چاپگر را تعویض نمایید. کارتریجهای گرانی که گاها قیمت آنها از پرینتر نیز بیشتر است.

 

 

تفاوت کاربردی پرینترهای جوهرافشان و لیزری
تفاوت کاربردی پرینترهای جوهرافشان و لیزری

نمایندگی پرینترای اچ پی

نمایندگی پرینترهای اچ پی با حضور کارشناسان خبره آماده ارائه ی مشاوره جهت خرید انواع پرینتر برای کابران می باشد. با اینحال در پایان این مقاله چند توصیه جهت تصمیمگیری و انتخاب نوع پرینتر ارائه می گردد. در حقیقت باید گفت اگر قصد خرید پرینتر دارید توصیه می شود با توجه به تفاوت کاربردی پرینترهای جوهرافشان و لیزری چاپگر مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. بعنوان مثال اگر می خواهید یک پرینتر کوچک خانگی برای چاپ تصاویر داشته باشید پرینترهای جوهرافشان گزینه بهتری هستند.

چرا که معمولا در ابعاد کوچکتر ساخته می شوند و فضای کمتری اشغال می نمایند. همچنین می توانید از چاپ عکسها و تصاویر رنگی با کیفیت بالا لذت ببرید. اما اگر استفاده زیادی از پرینتر ندارید بهتر است یک پرینتر لیزری با قیمت مناسب تهیه نمایید. کارتریجهای لیزری ماندگاری بالاتری دارند. چرا که خشک نمیشوند و برای استفاده طولانی مدت مناسبتر هستند.

همچنین پرینترهای لیزری برای چاپ اسناد در ادارات گزینه مناسبتری هستند. سرعت بالاتر و هزینه کارتریج پایینتر را می توان از عوامل اصلی این توصیه برشمرد. البته این را هم در نظر داشته باشید که پرینترهای لیزری از انواع کاغذ پشتیبانی نمیکنند. اما پرینترهای جوهرافشان قابلیت چاپ بر روی انواع کاغذهای گلاسه و هنری را دارا می باشند. همچنین پرینترهای جوهرافشان برای چاپ بر روی کاغذهای با ابعاد بزرگ سازگار تر هستند. در پایان بار دیگر تاکید می گردد کارشناسان نمایندگی اچ پی همواره آماده کمک جهت انتخاب و خرید پرینتر مورد نیاز شما هستند.