تنظیم بلید یونیت درام در نمایندگی اچ پی | در این بخش تصمیم داریم. تا در ارتباط ، تنظیمات مربوط به بلید در واحد یونیت درام بررسی های لازم را انجام دهیم. در قدم اول لازم است بدانید که وظیفه ی اصلی یونت درام در پرینتر های اچ پی. انتقال تونر مصرفی به اندازه ی کافی به سطح رسانه می باشد. حال واحد درام در بسیاری از پرینتر های به صورت مستقل ( unit ). و در بسیاری از پرینتر ها به صورت متصل به کارتریج قرار گرفته است. بنابراین در هر دوی این حالت ها واحد درام وظیفه ی خود را به خوبی انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با عملکرد یونیت درام و بلید در واحد پرینتر با ما همراه باشید.

 

تنظیم بلید یونیت درام

اصلی ترین وظیفه ی بلید درون یونیت درام های چیست.؟ به طور کلی بلید همانند یک تیغه ی صاف می باشد که درون یونیت و یا درون کارتریج قرار می گیرد. وظیفه ی اصلی ان قطعه درون کارتریج یا یونیت درام تنظیم و میزان نمودن تونر بروی سطح درام می باشد. در نظر داشته باشید اگر بلید به عنوان یک قطعه ی جانبی تنظیمات خود را از دست بدهد. توتر چاپی ما یا خیلی زیاد به صورت تونر زائد یا خیلی کم رنگ و به صورت سایه ای نمایش داده می شود. از این رو شما می توانید به اهمیت بالای قطعه ی درام و بلید درون مجموعه ی قطعات مصرفی HP پی ببرید.

در ساختار کارتریج های اچ پی ، ما شاهد قطعات زیادی می باشیم. که همگی بر اساس هدف خود مشغول له انجام وظایف تعریف شده ی خود می باشند..  به زبان ساده، بلید میزان تونر تحویل داده شده. را دسته بندی و سپس تونر مورد نیاز را به بخش بعدی در فرآیند چاپ منتق می کند. همچنین این قطعه در خالت استاندارد خود از برداشت تونر زائد توسط قطعات دیگر خودداری کرده. و چاپی با کیفیت و مطلوبی را به کاربران ارائه می دهد.

روند عملکرد این قطعه درون کارتریج های لیزری مشکی ، کارتریج های لیزری رنگی و درام کیت ها به صورت بکسان می باشد. در نظر داشته باشید که اگر چاپ شما با اختلالاتی چون کمرنگی و یا ایجاد تونر زائد بروی صفحه همراه شد. می توانید احتمال خرابی در یونیت درام ها را بدهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در نمایندگی قطعات پرینتر های HP در ارتباط باشید.

 

 

تنظیم بلید یونیت درام

 

علت خرابی

همانند سایر قطعات مصرفی دیگر، بلید نیز حساسیت های خود را دارد. از این رو اگر طبق استاندارد ها لازم از آن استفاده نشود ، می توانید خیلی سریع شاهد خرابی در این قطعه باشید. از آنجایی که بلید یک تنظیم کننده ی تونر بروی بخش مگنت و درام قرار دارد. لذا از آسیب پذیری کمتری نسبت به درام و مگنت برخوردار می باشد. اما به طور کلی آسیب هایی چون :

  • ضربه خوردن کارتریج و یا یونیت درام می تواند اصلی ترین علت مبنی بر جا به جایی و شکستن بلید ها باشد.
  • استفاده از مایعات و محلول های نا سازگار برای تمیز کردن. این قطعه در کارتریج ها نیز به طور کلی موردی مخرب به حساب می آید.
  • تخلیه نکردن تونر زائد ، با تخلیه نشدن تونر زائد و جمع شدن آن تنظیمات بلید از حالت اصلی در می آید. و … می تواند اصلی ترین عوامل مخرب برای این قطعه درون کارتریج ها باشد.

 

علت خرابی

 

نشانه های خرابی در بلید HP

نشانه ی خرابی در بلید های اچ پی بسیاری زیاد می باشد. تقریبا می توان مدعی شد که کاربران می توانند. با مشاهده ی خروجی اسناد خود ، ایرادات کارتریج را حدس زده و آن را سرویس و یا تعمیر کنند. یکی از اصلی ترین نشانه ی خرابی درون بلید های کارتریج های اچ پی کم رنگی  ایجاد سایه بروی اسناد می باشد. اگر بلید به صورت کیپ درون کارتریج ها قرار بگیرد، تونر به حد لازم وارد بخش مگنت و درام نمی شود. و در نهایت چاپ بسیار کم رنگ می شود. از طرفی دیگر اگر بلید با فاصله ی بالاتری نسبت به استاندارد خود قرار گیرد، حجم تونر خالی شده. بسیار زیاد می شود و ما در خروجی اسناد خود شاهد تونر های زائد می باشیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر  با کارشناسان ما در کارگاه مرکزی HP نمایندگی پرینتر در ارتباط باشید.