رفع مشکل پد و پیکاپ پرینترهای اچ پی در بیشتر مواقع می‌توان با استفاده از تنظیمات مجدد ایرادات پد و پیکاپ چاپگرهای اچ پی را رفع کرد. شما می توانیتد برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فنی ما در نمایندگی پرینتر اچ پی تماس حاصل فرمایید.

 

پیکاپ پرینترهای اچ پی

در ابتدا مطمئن شوید که چاپگر تان روشن است. اگر پرینتر خاموش است با استفاده از دکمه پاور آن را روشن کنید.در قدم دوم شما باید ازپشت پرینتر، سیم برق متصل را جدا کنید و سپس در آخرین مرحله سیم برق اصلی را از پریز بکشید.در این هنگام باید 10 الی 15  ثانیه صبر کنید. مهم است که برای این نوع تنظیمات ۱۵ ثانیه کامل شود.پس از پایان پانزده ثانیه سیم برق را به منبع اصلی برق وصل کنید.پس از اتصال برق به پشت چاپگر به جلوی چاپگر برگردید.

پیکاپ پرینترهای اچ پی
پیکاپ پرینترهای اچ پی

 

اگر چاپگر شما به صورت خودکار روشن نمی‌شود. از دکمه پاور آن استفاده کنید تا چاپگر شما فعال شود. یک دسته کاغذ را صاف و تراز کنید و سپس کاغذ را در ورودی سینی قرار دهید تا کاغذ متوقف شود. راهنمای عرض کاغذ را به داخل کشیده تا لبه کاغذ تماما چفت شود. هولدر کاغذ را محکم فشار ندهید زیرا ممکن است کاغذ شما را خم کند.سعی کنید از تنظیمات خود چاپگر صفحه تست را چاپ کنید تا مطمئن شوید مشکل برطرف شده است.

 

رفع مشکل پد و پیکاپ

برای تست پیج از طرف چاپگر درصفحه کنترل چاپگر فلش را به سمت پایین فشار داده تا به گزینه Tools برسید. سپس دکمه تایید را فشار دهید. پس از وارد شدن به قسمت تنظیمات چاپگر ، مجدداً فلش را به سمت پایین فشار دهید تا به گزینه printer status report برسید. گزینه ی ok را انتخاب کنید. با انجام دادن این گزینه‌ها صفحه چاپ می‌شود. اگر صفحه شما با موفقیت چاپ شود،مشکل پرینتر شما رفع شده و میتوانید به صورت عادی از آن استفاده کنید. اگر صفحه شما چاپ نشد به مرحله بعدی بروید.

رفع مشکل پد و پیکاپ
پیکاپ پرینترهای اچ پی

 

(قدم دوم) گرفتگی محفظ پرینتر ابتدا کاغذ پرینتر خود را از سینی مخصوص کاغذی خارج نمایید و سپس  گرفتگی داخل سینی پرینتر را چک نمایید .برای این کار می توانید از یک چراغ قوه استفاده کنید. مطمئن شوید که هیچ وسیله ایی مانع از درگیر شدن کاغذ با غلطک نیست. اگر در مسیر کاغذ به مانعی برخورد کردید با ما همراه باشید تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم. ابتدا وضعیت کاغذهایی را که از سینی کاغذی برداشت کرده اید بررسی کنید و کاغذ آسیب‌دیده را جدا نمایید.

 

ایرادات پد و پیکاپ چاپگرهای اچ پی

مطمئن شوید که حداقل ۱۰ برگ کاغذ سفید ساده در دسته کاغذی شما وجود دارد. هر نوع چاپگر با توجه به مشخصات خود می تواند تعداد معینی کاغذ را درون سینی کاغذی جای دهد اما برای شروع و آزمایش مقدار ۱۰ تا ۲۵ برگ سفید کافی می باشد حتما توجه داشته باشید که از کاغذهای هم‌ اندازه و هم نوع استفاده کنید.سپس با ضربه زدن روی کاغذ سطح آن را صاف و تراز کنید.

کاغذ ها را درون سینی ورودی قرار دهید سپس هولدر ، کاغذ را به سمت داخل بکشید تا در آن قرار گیرد. همانند قدم اول هولدر ها را به قدری فشار ندهید که کاغذ خم شود،سپس  درصفحه کنترل چاپگر فلش را به سمت پایین فشار داده تا به گزینه Tools برسید. سپس دکمه تایید را فشار دهید. پس از وارد شدن به قسمت تنظیمات چاپگر ، مجدداً فلش را به سمت پایین فشار دهید تا به گزینه printer status report برسید. گزینه ی ok را انتخاب کنید. با انجام دادن این گزینه‌ها صفحه چاپ می‌شود. اگر صفحه شما با موفقیت چاپ شود،مشکل پرینتر شما رفع شده و میتوانید از آن استفاده کنید.

 

مشکل پد پرینترهای اچ پی

(قدم سوم) اجسام خارجی که درون پرینترها گیر می‌کنند می‌توانند مشکل جدی برای کاغذکش پرینتر اچ پی به حساب بیایند .مانند دو قدم قبلی در اولین مرحله کاغذها را از سینی مخصوص پرینتر خارج می‌کنیم. با استفاده از دکمه پاور دستگاه چاپگر را خاموش کنید. به پشت پرینتر بروید و کابل برق آن را جدا نمایید در صورت اتصال کابل usb ، هر دو کابل را از دستگاه جدا نمایید. درون سینی کاغذی را نگاه کنید و هرگونه شی خارجی مانند گیره،کاغذ،قلم و درکل جسمی که درون پرینتر افتاده است را جدا نمایید. برای این کار می توانید از چراغ قوه استفاده کنید‌.

 

مشکل پد پرینترهای اچ پی
پیکاپ پرینترهای اچ پی

 

با استفاده از هر دو دست چاپگر را به آرامی به پشت برگردانید به طوری که سینی خروجی رو به بالا باشد. اگر دستگاه شما اسکنر دارد هنگام چرخاندن مراقب این قطعه باشید. اگر شیء در قسمت بالایی سینی خود گیر کرده است با استفاده از دو انگشتان خود آن را از سینی جدا نمایید. هنگام جداسازی دقت نمایید که شیء دیگری درون پرینتر باقی نمانده باشد. برای این کار نیز می‌توانید از یک چراغ قوه استفاده نمایید تا مطمئن شوید شی دیگری باقی نمانده.

 

گیر کردن هرنوع جسم خارجی درون قطعات می تواند آسیب جدی به پرینتر برساند. پس از اینکه کار شما به اتمام رسید چاپگر را به شکل اولیه خود برگردانید. سپس سیم برق و کابل usb را که در ابتدا از پربنتر جدا نمودید ، به آن وصل کنید. مانند دو روش بالا از پرینتر خود تست پیج بگیرید اگر ، پرینتر دستور شما را به درستی اجرا کرد دستگاهتون به حالت اولیه برگشته و شما نیز می‌توانید از آن استفاده کرد.(یکدست کردن کاغذ و قرار دادن آن درون سینی مخصوص فراموش نشد)حالا نوبت آن است که از پرینتر تست بگیرید.