عملکرد فیوزینگ در پرینترهای لیزری اچ پی

فیوزینگ در پرینترهای لیزری اچ پی یکی از مهمترین قطعات موجود در این دستگاه است. فیوزینگ در پرینتر، تونر روی کاغذ را گرم می کند و باعث تثبیت آن می شود. فیوزینگ قطعه ای است که امروزه در اکثر پرینترها و دستگاه های کپی وجود دارد و نقش مهمی ایفا می کند. اگر قطعه فیوزینگ در پرینتر دچار خرابی شود، تونر بر روی کاغذ تثبیت نمی شود و چاپ بصورت کم رنگ انجام می شود.

فیوزینگ در پرینترهای لیزری اچ پی
فیوزینگ در پرینترهای لیزری اچ پی

قطعات مهم فیوزینگ

شامل دو قطعه مهم است:

رولرهای گرمایی

در مونتاژ فیوزینگ در پرینترهای لیزری اچ پی، دو جفت غلتک موجود است. بر روی این دو غلتک پوششی نچسب وجود دارد. این پوشش هنگام عبور از پرینتر، مانع چسبیدن کاغذ و تونر می شود.

لامپ تخلیه

لامپ تخلیه واقع در داخل غلتک ها و منبع نور ماوراء بنفش است. این لامپ باعث حرارت رسانی سریعتر می شود.

alt= قطعات فیوزینگ در پرینترهای لیزری اچ پی

فیوزینگ در پرینترهای HP

همچون سایر پرینترها،، عملکرد مشابهی دارد. در این قطعه یک المنت بعنوان گرم کننده و یک فیوزر فیلم قرار گرفته است. با وجود المنت، هیچ برگه ای نمی سوزد بلکه کاغذها پس از خروج از پرینتر تنها مقداری گرم هستند. این نسوختن، نشانه سرعت بالای عملکرد فیوزینگ در پرینترهای اچ پی است.

علائم خرابی

مهمترین علائم خرابی  به شرح زیر است:

  • چاپ انجام شده بر روی برگه بسیارکم رنگ است.
  • خطوط اضافه و پی در پی بر روی برگه چاپ شده است.

"قطعات

تعویض فیوزینگ در پرینترهای لیزری اچ پی

درصورت مشاهده علائم خرابی فیوزینگ ذکر شده، یا درصورتیکه پرینتر دارای صفحه نمایشگر باشد می توانید کد خطا را در صفحه مشاهده کنید. با استفاده از این کد می توانید به دفترچه راهنمای پرینتر اچ پی مراجعه و مشکل را رفع کنید. اما درصورتی که مشکل پیشرفته باشد، می توانید با نمایندگی پرینترهای اچ پی تماس بگیرید تا متخصصین نمایندگی نسبت به رفع مشکل پرینتر شما اقدام نمایند.