قطعات اصلی پلاتر های اچ پی در نمایندگی | پیش از هر چی بهتر است بدانید که چاپگرهای پلاتر دسته خاصی از فناوری چاپگر هستند. شاید از نظر کلی کاربرد آنها با پرینتر های اچ پی یکی باشد . اما نوع فناوری و چاپ آنها با آنچه که ما در یک محیط اداری معمولی استفاده می کنیم کاملا متفاوت است. به طور کلی هدف از ساخت پلاتر ها برای کاری های صنعتی بوده که از نرم‌افزار خاصی برای چاپ‌ها، با جزئیات زیاد استفاده می‌کنند. پلاتر های اچ پی اغلب بزرگتر از سری چاپگر های معمولی هستند و البته لازم به ذکر است. که قیمت آنها بیشتر از یک چاپگر جوهرافشان یا لیزری استاندارد است. در ادامه تصمیم داریم تا در ارتباط با نوع کار و قطعات این سری از دستگاه های صنعتی اچ پی اطلاعات بیشتری را خدمت شما کاربران گرامی ارائه دهیم.

 

قطعات اصلی پلاتر

لازم به ذکر است که پلاتر های اچ پی به عنوان یکی ز مهمترین دستگاه های چاپ و ماشین های اداری به حساب می آیند . از این رو از قطعات و مجموعه های گسترده ای تشکیل شده اند . در نظر داشته باشید که شما می توانید. از طریق ارتباط با کارشناسان نمایندگی اچ پی در سریعترین زمان ایراد پلاتر های خود را شناسایی نموده. و از خدمات شرکتی در محل بهرمند شوید. در ای بخش تصمیم داریم تا با معرفی چند قطعه ی مهم از سری پلاتر های اچ پی. کاربرد و ویژگی این سری از دستگاه ها را برای شما کاربران گرامی شرح دهیم . با ما در ادامه همراه شوید.

در نظر داشته باشید که در تمامی چاپگر های اچ پی. چه با تکنولوژی چاپ لیزری و چه تکنولوژی چاپ جوهری ، کارتریج ها حرف اول را می زنند . در نظر داشته باشید که تمامی چاپگر های اچ پی بدون استفاده از کارتریج ها بلا استفاده می شوند. حال کارتریج های پلاتر نیز همانند کارتریج های پرینتر های. کوچکتر با سریال نامبر و شماره فنی های متفاوت و گوناگونی در بازار عرضه شده اند. که شما می توانید با توجه به سازگاری پرینتر خود ، آنها را تهیه نمایید. در قدم بعدی لازم است بدانید که تمامی پلاتر های جوهری اچ پی دارای هد می باشند. هد نیز در ساختار و به ثمر رسیدن چاپ ، نقش مهمی داشته  و جزء قطعات مهم و اساسی به حساب می آیند.

 

قطعات اصلی پلاتر

 

HP plotter

برد دکودر در پلاتر های اچ پی ..! همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم ، کارتریج ها یکی از مهمترین قطعات در پلاتر های می باشند. عملکرد کارتریج ها با قطعه ای بنام چیپ یا چیپست ها بررسی می شوند. از این رو بسیاری از افراد پس از آلارم و هشدار های ارسال شده. توسط چیپست ها به فکر تعویض و یا شارژ کارتریج ها می افتند . اما دکودر در پلاتر ها چه کاری انجام می دهد؟ برد دکودر ، در دسته بندی برد و مدار های الکترونیکی اچ پی قرار گرفته اند. که وظیفه ی آنها بررسی و کنترل چیپست های کارتریج یا مخزن می باشد.

مخز شارژ پلاتر های اچ پی . همانطور که می دانید پلاتر های چهار و شش رنگ بیشتر از سایر پلاتر ها در ایران طرفدار دارند . موضوع مهم دیگر ما باز هم مربوط به قطعات مصرفی و کارتریج های می شود . با توجه به قیمت بالای کارتریج های اچ پی، بسیاری از کاربران تصمیم به نصب مخزن به پلاتر های خود می کنند. از این رو شما می توانید با نصب محزن هزینه های مصرفی اصلی خود را کاهش داده و همچنین مقدار چاپ خود را بالا ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مرکز قطعات پرینتر های HP با ما در نمایندگی رسمی همراه شوید.

 

HP plotter

 

تعویض قطعات پلاتر

در نظر داشته باشید که پلاتر ها از قطعات بسیار زیادی ، تشکیل شده اند . از این رو توانایی معرفی تمامی قطعات در این پست مقدور نمی باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش در ارتباط باشید. همچنین لازم به ذکر است که تمامی تعمیرات مربوط به پلاتر های اچ پی. نیاز به تخصص و دانش لازم در زمینه ی ماشین های اداری داشته و پیشنهاد می شود. در صورت نیاز با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی HP در ارتباط باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با پرینتر های سازمانی در نمایندگی HP با ما در نمایندگی رسمی همراه شوید.

 

قطعات اصلی پلاترتعویض قطعات پلاتر

 

 

پلاترهای لیزری اچ پی در ایران

متاسفانه به دلیل استقبال کم از پلاترهای لیزری اچ پی در ایران واردات این نوع از دیزاین جت ها انجام نشد و بصورت خیلی محدود بسته به سفارش برخی از کاربران بصورت اختصاصی انجام گرفت. از این رو کلیه پلاترهای لزری در ایران با مشکل تامین قطعات و پشتیبانی فنی روبرو هستند. به دلیل کاهش مصرف نوع پودری در دیزاین جت ها آن دسته از کاربرانی هم که نیم نگاهی به این دسته از چاپگرها داشتند ، به نمونه جوهرافشان رو آورده و از دیزاین جت های جوهری 6 رنگ و 8 رنگ استفاده میکنند.