مادربرد های اورجینال نسل 5 و 7 لپتاپ های HP | در هفته های اخیر گزارشات بسیاری را در زمینه ی خرید لپ تاپ های HP بر حول محور پردازنده ها  و تفاوت آنها در نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش دریافت نموده ایم. چکیده و خلاصه ی این درخواست ها در زمینه ی خرید ، مربوط به آشنایی با پردازنده ها ، تفاوت نسل 5 و 7 در لپ تاپ های اچ پی و بررسی عملکرد سازنده های بزرگ پردازنده ی لپ تاپ های این کمپانی می باشد.

در همین راستا ما در نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش لپ تاپ های اچ پی تصمیم داریم. تا به صورت اختصاصی به پلتفرم و تفاوت های نسل پردازنده ی 5 و 7 بپردازیم. از این رو پیشنهاد می شود تا در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با پردازنده های نسل جدید اچ پی با ما در ارتباط باشید.همچنین جهت آشنایی بیشتر با دسته بندی جدید لپ تاپ های اچ پی با ما در نمایندگی رسمی همراه شوید.

 

مادربرد های اورجینال

پیش از شروع و پرداختن به  تفاوت های اصلی مادربرد های نسل 5 و 7 بهتر است. تا کمی در ارتباط با مادربرد ها اطلاعات اساسی را بررسی کینم. همه ی ما می دانیم که مادربرد به عنوان اصلی ترین برد در لپ تاپ های اچ پی قرار گرفته اند. و همچنین زمینه ی قرار دهی بسیاری از قطعات سخت افزاری از جمله Hard ،  Ram ، Gpu و … می باشند. در نظر داشته باشید. که ظاهر مادربرد در لپ تاپ و PC یا سایر قطعات الکترونیکی دیگر دارای تفاوت های بسیاری می باشد. لازم به ذکر است که به مادربرد Mainboard نیز گفته می شود.

 

 

مادربرد های اورجینال

 

 

 

مدیریت و تمامی عکس العمل ها توسط مادربرد به سیستم هایی نظیر Cpu ، Gpu و … ارسال می شوند و این قطعه نقش مهمی در پردازش دستگاه های ما دارد. به زبانی ساده تر نیز می توان مادربرد ها را توصیف نمود. مادربرد ، تخته ای الکترونیکی در ساختار تمامی ماشین های اداری اچ پی می باشند. که با توجه به پلتفرم ساخت خود ، به تمامی اجزا مهم تشکیل دهنده ی یک لپ تاپ فضایی را اختصاص می دهند. همچنین لازم است بدانید که مادربرد به عنوان اصلی ترین قطعه در ماشین های رایانه ای اچ پی به حساب می آیند.

 

نمایندگی HP

قبل از اینکه بخواهیم تفاوت ما بین دو نسل از پردازنده ها را معرفی کنیم لازم است. تا در ارتباط با توعی تکنولوژی و افزونه در ساختار مادربرد های لپ تاپ ها توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم. تکنولوژی هایی چون Hyper در پردازنده ها وجود دارد که نقش ضرب را در پردازنده ها به وجود می آورد. به طور مثال پردازنده ای را با  3 یا 4 پردازنده در اختیار داریم که از تکنولوژی Hyperthreading بهره می برند.

 

 

 

نمایندگی HP

 

 

 

در این صورت این تکنولوژی دستگاه ما را با به شکل و عملکرد یک دستگاه نسل 6 یا 8 می کند. تعداد پردازنده ها با این تکنولوژی دو برابر شده و ما می توانیم از 50 درصد تکنولوژی پردازنده ی حقیقی و 50 درصد پردازنده ی مجازی استفاده نماییم. در بسیاری از پردازنده های اینتل ما شاهد تکنولوژی Turbo می باشیم. البته این تکنولوژی نیز در بسیاری از پردازنده های نسل 5 و 7 دستگاه های اچ پی نیز دیده می شود.

هنگامی که ما از لپ تاپ های خود استفاده می کنیم و قابلیت Turbo boost را داریم. دیگر دغدغه ای در مبحث اجرای نمودن اهداف خود نداریم. زیرا که این قابلیت به دستگاه کمک می کند تا در صورت لازم از فرکانس های بیشتری و قوی تری نسبت به اجرایی نمودن دستورات کاربران استفاده نمایید. به طور ساده می تواین گفت که این قابلیت به نوعی مکانیزم کننده و بهینه ساز مصرف لپ تاپ نیز می باشد. و در هنگام نیاز قابلیت بیشتری به دستگاه می بخشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قطعات اصلی لپتاپ های اچ پی با ما همراه شوید.

 

 

 

مادربرد های اورجینال

 

بررسی مادربرد نسل 5 و 7 | مادربرد های اورجینال

به طور کلی در لپ تاپ های اچ پی پردازنده های نسل پنجم به چندین دسته تقسیم می شوند. سرعت و کیفیت اجرایی قابل توجه ای دارند و در بسیاری از مواقع از دستگاه های نسل هفتم مقرون به صرفه تر به حساب می آیند. در نسخه های مربوط به لپ تاپ نسل پنجم عموما CPU ها دو هسته ای هستند. و قابلیت هایی نظیر Hyper و Turbo را نیز دارند. از این رو دستگاه هایی قابل قبول و پرفروشی به حساب می آیند. کمپانی اچ پی با بهره مندی از قابلیت های ارائه شده توسط کمپانی هایی چون AMD و Intel توانسته تا پردازنده های قابل قبولی را در دسته بندی نسل پنجم لپ تاپ های خود اجرا نماید. لازم به ذکر است که در پردازنده های نسخه ی PC ما شاهد سی پی یو قدرتمند تر می باشیم اما قابلیت hyper در این پردازنده ها دیده نمی شود.

در پردازنده های نسل هفتم ما شاهد پیشرفت پردازنده ها و تفاوت های زیادی در دسته های آنها می باشیم. سی پی یو ها در این نسل از پردازنده ها ممکن از از 2 تا 10 هسته ای باشند. همچنین در نسخه ی لپ تاپ ما شاهد قابلیت هایی چون Hyper و Turbo نیز در این دستگاه ها می باشیم. در نظر داشته باشید که این سری از دستگاه های اچ پی دارای گرافیک بالاتری نسبت به نسل پنجم در بخش سی پی یو هستند. عموما در پردازنده های نسل intel ما شاهد کارت گرافیک های مجزا در CPU ها می باشیم. البته پردازنده ها که دارای گرافیک سی پی یو می باشند بروی بروشور و توضیحات نسل خود این موضوع را ذکر می نمایند. گرافیک های داخلی در پردازنده های سی پی یو نسل پنجم و هفتم دارای مشخصاتی متفاوت و قابل اهمیتی می باشند.

 

 

بررسی مادربرد نسل 5 و 7