نگهداری کارتریج های لیزری HP | بسیاری از کاربران و مصرف کنندگان کارتریج های لیزری بر این باور اند. که این گونه از کارتریج ها به هی عنوان نیازی به نگهداری ندارند. و شما می توانید به شکل دلخواه و مد نظر خود از آنها استفاده نمایید. بر خلاف باور عموم این نظریه کاملا اشتباه بوده. و کارتریج های لیزری نیز همانند سایر قطعات مصرفی نیاز به نگهداری و رعایت چندین اصول اولیه را دارند. کارتریج های لیزری در مقایسه با کارتریج های جوهرافشان از شرایط و فضای آسان تری بهره مند می باشند. به مراتب مشکلات و پیچیدگی های کارتریج های جوهری در کارتریج های لیزری بر طرف شده است. اما با این اوصاف کارتریج های لیزری نیز نیازمند نگهداری و رعایت یک اصولی می باشند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

نگهداری کارتریج

در این بخش تصمیم داریم نکاتی را خدمت شما کاربران گرامی بگوییم که ممکن است. کمک شایانی جهت نگهداری از کارتریج های لیزری شما داشته باشد. در قدم اول لازم است تا با کارتریج های لیزری بیشتر آشنا شویم. کارتریج های لیزری عموما به صورت لیزری مشکی و لیزری رنگی در پرینتر های HP laserjet کارایی دارند. بخش اولیه و تشکیل دهنده ی این کارتریج کاست می باشد که عموما بزرگتر از کاست کارتریج های جوهرافشان می باشد. جهت آشنایی بیشتر در ارتباط با شعبه اصلی شارژ کارتریج های HP وارد لینک قرار گرفته شوید.

در بخش بعدی این کارتریج ها دارای مخزنی جهت نگهداری تونر می باشند. تونر پودر فشرده با ترکیب خاصی می باشد که در نهایت بروی کاغذ و یا رسانه ی مورد نظر کاربران ذوب می شود. یکی از موضوعات مهمی که باعث خرابی درون کارتریج می شود بحث تکان های بیش از اندازه می باشد. تکان های شدید و ضربه یکی از اصلی ترین عامل خرابی کارتریج و پس دادن تونر می باشد. از این رو اگر از مصرف کنندگان کارتریج های لیزری می باشید پیشنهاد می شود. تا حد امکان از تکان دادن و ضربه زدن به این قطعات مصرفی پرهیز کنید.

 

 

 

نگهداری کارتریج

 

 

کارتریج استاندارد

بخش بعدی و مهم معرفی این کارتریج ها مربوط به لایه ی دوم. آنها و قطعات مصرفی مهم همچون درام ، و درب درام آن می شود. درام قطعه ای حساس و مهم درون کارتریج های لیزری اچ پی می باشد. اصلی ترین وظیفه ی این قطعه دریافت تونر از بخش اول و انتقال آن بروی رسانه یا کاغذ مصرفی کاربران می باشد. اگر دقت کرده باشید تمامی کارتریج هایی که دارای درام می باشند. برای محافظت از این قطعه از یک درب استفاده شده است.

درب درام به عنوان قطعه ای مهم درون ساختار کارتریج ها به حساب می آید. زیرا که علاوه بر محافظت از قطعه ی درام در مقابل نور مستقیم ، از این قطعه در مقابل برخورد سایر اشیا تیز و … نیز محافظت می کند. در نظر داشته باشید که درام قطعه ای بسیار حساس و آسیب پذیر در مقابل نور و اشیا تیز می باشد. از این رو اگر کارتریج شما فاقد درب درام باشد. احتمال آسیب رسیدن به این قطعه بسیار بالا می باشد.

 

 

 

 

کارتریج استاندارد

 

محافظت از کارتریج های اچ پی

شاید خیلی از وقت ها متوجه ی تونر ریزی ، خراش و کندگی ها. بروی سطح درام ، شکستگی کاست و درب کارتریج ، باز شدن کاست از یکدیگر و … بوده باشید. این موضوع به ما نشان می دهد. که استفاده ی ما از کارتریج به صورت استاندارد نبوده و کارتریج صدمه دیده است. برای این که بتوانیم از این چنین موارد جلوگیری کنیم بهتر است. تا به آرامی و با توجه به استاندارد های لازم با کارتریج خود برخورد کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تعویض چیپ کارتریج های اچ پی با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

محافظت از کارتریج های اچ پی

 

 

 

از طرفی دیگر پس از تمام شدن مقدار تونر درون کارتریج های خود لازم است. تا مجددا کارتریج هایی جدید را جایگزین کارتریج های قبلی خود کنیم. همچنین افرادی که کارتریج های خود را شارژ می کنند در نظر داشته باشید. که حتما پس از شارژ ، در صورت نیاز قطعات مصرفی همچون درام ، مگنت ، بلید ، فوم و … تعویض گردد. با تعویض این قطعات شما می توانید اسناد و چاپ خود را با کیفیتی بالاتر به دست آورید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش اچ پی در ارتباط باشید.

امکان شارز کارتریج تنها در مرکز خدمات تهران و از طریق نمایندگی HP امکان پذیر است. و کلیه شهرهای ایران از طریق ارسال به مرکز فنی اچ پی در تهران میتوانند از این خدمات بهره مند شوند. شارز کلیه کارتریجهای لیزری مشکی و رنگی با ضمانت HP انجام میشود. کارتریجهایی که از تونر غیر استاندارد استفاده و در مراکز غیر معتبر شارژ میگردند از چرخه خدمات HP خارج خواهند شد.