چیپ گرافیک اورجینال اچ پی | در این بخش مستقیما اشاره های به بخش مهم. سخت افزاری و داخلی لپ تاپ ، PC و سایر محصولات رایانه ای اچ پی بنام گرافیک یا GPU داریم. در گزارش های اخیر بسیاری از کاربران در ارتباط با نحوه ی خرید و تعویض کارت ها گرافیک سوالاتی را مطرح نموده بودند. از این رو تصمیم داریم تا با این قطعه ، نحوه ی عملکرد آن و همچنین تفاوت اصلی شرکت های سازنده اطلاعات مهم را بررسی نموده. و سپس خدمت شما کاربران گرامی ارائه دهیم. در نظر داشته باشید. که کارت گرافیک به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات سخت افزاری بروی مادربرد متصل می شود. همچنین در مدار دارای رابط های مستقیم بسیار زیادی می باشد.

 

چیپ گرافیک اورجینال اچ پی

 

این موضوع باعث می شود. تا هنگام از کار افتادن این قطعه ، چند قطعه ی اتصال مستقیم مربوط به چیپ ، خاموش شوند. طی بررسی گزارش های روز های اخیر متوجه شدیم که بسیاری از کاربران اچ پی تصمیم دارند. تا کارت گرافیک خود را در لپ تاپ ها تغییر داده یا آن را ارتقا دهند. نکات بسیار زیادی در این بحث وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم رسید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نسل nvidia و AMD اچ پی وارد لینک قرار گرفته شده شوید.

 

 

چیپ گرافیک

چیپ گرافیک چیست ؟ واحد پردازش گرافیکی یا با نماد GPU در سراسر ماشین های اداری مشخص شده است. که مربوط به چیپ گرافیک می شود. به طور کلی GPU یا همان چیپ گرافیک ، یک تراشه مادر است. که از مجموعه‌ای از تراشه‌های سایر تشکیل شده. بخش مهمی از وظیفه ی اصلی چیپ گرافیک در لپ تاپ های اچ پی نمایش تصاویر. فیلم‌ها، گیم و تمامی محتویات دیگر بر روی صفحه نمایش سیستم می باشد.  نکته ی اساسی که در ارتباط با GPU وجود دارد اهمیت بالای آنها هنگام نصب و Run نمودن هر نوع Game می باشد. دلیل این موضوع نیز مربوط به عملکرد گیم پلی می شود. زیرا که روان بودن گیم پلی در درجه اول به سرعت GPU بستگی دارد.

لازم است بدانید که چیپ های گرافیکی به دو شکل طراحی و به بازار عرضه شه اند . به دسته ی اول اصطلاحا گرافیک های Onboard می گویند. گرافیک هایی که روی پردازنده اصلی CPU یکپارچه شده اند. این سری از چیپ ها دارای یک کارت گرافیک جدا بروی برد هستند و کیفیت بسیار بالایی در زمینه ی سخت افزاری دارند. به طور کلی این سری از گرافیک ها می توانند در بسیاری از زمینه ها فعالیت موثر و خوبی را داشته باشند. از طرف دیگر، ما شاهد گسترش و پیشرفت چشم گیر  گرافیک های اختصاصی می باشیم. این گرافیم ها پلتفرمی کاملا متفاوت با سری Onboard داشته و همچنین دارای مجموعه‌ای از تراشه‌های جداگانه و حافظه ویدئویی VRAM اختصاصی خود هستند.

به طور کلی، اگر بخواهیم هدف خود را برای اجرای بازی و یا کار های گرافیکی سنگین بگذاریم. باید بگوییم که کارت‌های ویدئویی اختصاصی برای گیم پلی بسیار بهتر هستند. اما باید به این موضوع دقت داشته باشیم. که نسبت به پردازنده‌های گرافیکی onboard، هزینه بیشتری داشته. و همچنین انرژی بیشتری مصرف می‌کنند.

 

 

چیپ گرافیک

 

تعویض و ریبال در نمایندگی HP

در بسیاری از مواقع ما شاهد بروز نوعی ایراد ، یا هرگونه آسیب در بخش گرافیک و سخت افزار لپ تاپ های خود می باشیم. در مرحله ی اول ممکن است تا چیپ با ریبال و سرویس احیا شود. اما اگر این موضوع پاسخگو نباشد کاربر می تواند نسبت به تعویض چیپ خود اقدامات لازم را انجام دهد. در مرحله ی اول ، علائم سوختن یا از کار افتادگی چیپ در لپ تاپ ها چیت؟ و چگونه می توانیم متوجه ی آن شویم. هنگامی که GPU دچار ایراد شود ما دسترسی کاملی به فضای سیستم خود نخواهیم داشت. تصویر ندادن سیستم ، ایجاد خطوط عمودی ، افقی ، اختلال در بالا آمدن سیستم ، اختلال در رنگ ها و هرگونه color screen و … ممکن است مربوط به از کار افتادگی چیپست در سیستم های ما باشد.

 

تعویض و ریبال در نمایندگی HP

 

پیشنهاد می شود جهت تعمیر و یا تعویض چیپست خود با کارشناسان سخت افزاری اچ پی در نمایندگی در ارتباط باشد. ریبال چیپ چیست و چگونه انجام می شود. ؟ در زمینه ی تعمیرات بردی ، ما شاهد حضور دستگاه های قدرتمندی به نام BGA می باشیم. که نقش اساسی در اتصالات و تعمیرات سخت افزاری دارد. به طور کلی ریبال چیپ در مدار های اصلی به منظور چک و ساخت کانال های جدید ارتباطی جهت کار چیپست های گرافیکی می باشد. با استفاده از این دستگاه متخصصان می تواند. تمامی کانال ها را بررسی نموده و سپس با تعمیر و ایجاد مداری جدید چیپ را احیا نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان لپ تاپ HP ما در نمایندگی رسمی همراه شوید.