ولتاژ برق به کمک آداپتور و یا شارژر باتری به ولتاژ مناسب و موردنیاز لپ تاپ تبدیل می شود. آداپتور، باطری و شارژر لپ تاپ، یکی از نیازهای ضروری هر لپ تاپ است. اما نکات مهمی درمورد استفاده و خرید این قطعات لپ تاپ وجود دارد که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

انواع آداپتور یا شارژر لپ تاپ

شارژر لپ تاپ یا همان آداپتور، بعنوان یکی از لوازم ضروری برای لپ تاپ محسوب می شود. چراکه بدون شارژر، امکان استفاده از این دستگاه مهیا نخواهد بود. شارژرها تاثیر زیادی بر عمر دستگاه شما دارند. همچنین، یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر باطری و شارژ شدن دستگاه است. بطور کلی، آداپتور لپ تاپ در دو نوع AC و DC تولید می شود:

آداپتور AC

آداپتورهای معمولی که در محیط های کار و منازل استفاده می شود. به برق خانگی متصل بوده و سبب کاهش ولتاژ می شود و جریان برق را قابل استفاده می سازد.

آداپتور DC

این آداپتپر با بالا بردن ولتاژ، انرژی برق را برای استفاده در وسایل دیجیتال بهینه می سازد. انواع آداپتورهای که برق ماشین را به دستگاهی مانند موبایل منتقل می کند.

آداپتورهای نوع Universal

گران قیمت ترین نوع شارژر است. قادر به تبدیل هر نوع جریانی را به نوع جریان دیگر است. طیف زیادی از جریان ها را پشتیبانی می کند.

خرید شارژر لپ تاپ

درصورت خرابی یا از دست دادن شارژر خود، براحتی می توانید مانند آن را از فروشگاه ها و نمایندگی های مجاز خریداری نمایید. برای خرید آداپتور لپ تاپ خود به نمایندگی اچ پی مراجعه نموده و اورجینال آن را خریداری نمایید.

 

شارژر لپ تاپ اچ پی
شارژر لپ تاپ

دلایل آسیب دیدن آداپتور یا شارژر لپ تاپ

شارژر معمولا به دلیل استهلاک، شرایط نامناسب نگهداری توسط کاربر و سایر عوامل از کار افتاده و خراب می شود. از مهمترین عوامل می توان موارد زیر را نام برد:

  • نوسانات برق، مهمترین و رایج ترین دلیل صدمه شارژر
  • آب خوردگی
  • در برخی مواقع، اصابت ضربات سخت
  • عدم استفاده ی صحیح از شارژر
  • بد جا خوردن سوکت شارژر در لپ تاپ
  • تا کردن، گره زدن و مچاله کردن مداوم کابل شارژر

باطری لپ تاپ اچ پی | شارژر لپ تاپ

باطری لپ تاپ نیز اهمیت فراوانی برای بسیاری از کاربران دارد. بسیاری از کاربران در هنگام خرید لپ تاپ، به باطری و مدت زمان بازدهی بیشتر آن توجه می کنند. باطری لپ تاپي یکی از قطعاتی است که خیلی زود خراب می شود. دلایل کاهش ظرفیت باتری را می توان دما، میزان استفاده و گرمای بیش از حد لپ تاپ پ سایر عوامل مشابه دانست.

تعویض باطری

نگران نباشید، خوشبختانه باطری اکثر لپ تاپ های اچ پی را می توانید براحتی تعویض کنید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که تعویض برخی باتری ها نیاز به تخصص دارد و نباید خودتان اقدام به این کار کنید. همچنین بهتر است برای تعویض باطری لپ تاپ خود، به نمایندگی اچ پی مراجعه نمایید و از کارشناسان ما راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

نمایندگی لپ تاپ | شارژر لپ تاپ

یکی از مهمترین دغدغه های کاربران لپ تاپ، تهیه شارژر و باطری اورجینال برای دستگاه خود است. تعمیر شارژر و باتری صرفه اقتصادی ندارد و معمولا قابل تعمیر نیست. همچنین، استفاده از شارژرهای غیر اورجینال سبب آسیب دیدن به دستگاه یا دیر شارژ شدن باطری لپ تاپ و بالطبع، خرابی زودتر باطری لپ تاپ می شود.

در نمایندگی اچ پی، انواع آداپتور و باتری لپ تاپ های اچ پی در سری ها و مدل های مختلف به فروش می رسد. تمامی این قطعات اورجینال و با کیفیت و دارای گارانتی اصلی هستند.

مصرف کنندگان عزیز می توانند با خیال آسوده برای خرید این قطعات لپ تاپ اچ پی به نمایندگی اچ پی مراجعه کنند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر، به سایت نمایندگی اچ پی مراجعه نمایید.