تعویض چیپ کارتریج های اچ پی | یکی از مهم ترین اقداماتی که جهت شارژ دوباره کارتریج صورت می گیرد . تعویض چیپ کارتریج می باشد . البته لازم به ذکر است ؛ که تعویض چیپ فرایندی تخصصی است . و باید توسط افراد مجرب و کاربلد انجام گیرد . چیپست ها در واقع نوعی تراشه های سیلیکونی هستند . که در انواع دستگاه های پرینتر؛ به کار می روند . و یکی از وظایف اصلی آنها ؛ این است . که تعداد برگ های چاپ شده . توسط چاپگر را به نمایش می گذارند . و درصورتی که تعداد برگ های چاپ شده توسط پرینتر . بیشتر از حد مجاز رسیده باشد . از ادامه فعالیت کارتریج . ممانعت می کند . و کاربر ملزم به تعویض چیپ کارتریج یا همان شارژمجدد کارتریج و یا تعویض آن هستند .

 

شارژ دوباره کارتریج

تعویض چیپ کارتریج

اگر از کاربران دستگاه پرینتر یا کپی باشید . حتما میدانید . که برای هر کارتریج با هرنوع تکنولوژی چاپی . ظرفیت مشخصی . تعیین شده است . و اگر تعداد برگ های . چاپ شده . بیش از ظرفیت آن باشد و یا اینکه جوهر در پرینتر های جوهر افشان . و یا تونر در پرینتر های لیزری . به اتمام برسد . چیپست ها . آن را تشخیص داده . و دستگاه پرینتر نیز به صورت ارور یا پیغام خطا آن را به نمایش می گذارد . و برای استفاده مجدد دستگاه چاپگر ؛ ملزم به شارژ دوباره کارتریج آن هستید . که مقرون به صرفه ترین راه حل ممکن نیز می باشد . و در واقع یکی از مهم ترین اقداماتی که جهت شارژ دوباره کارتریج صورت می گیرد . تعویض چیپ کارتریج می باشد . البته لازم به ذکر است . که تعویض چیپ فرایندی تخصصی است . و باید توسط افراد مجرب و کاربلد انجام گیرد .

 

 

 

 

تعویض چیپ کارتریج

 

hp chipset | نمایندگی کارتریج اچ پی

چیپست ها در واقع نوعی تراشه های سیلیکونی هستند . که در انواع دستگاه های پرینتر؛ به کار می روند . و یکی از وظایف اصلی آنها ؛ این است . که تعداد برگ های چاپ شده . توسط چاپگر را به نمایش می گذارند . و درصورتی که تعداد برگ های چاپ شده . توسط پرینتر . بیشتر از حد مجاز . رسیده باشد .  از ادامه فعالیت کارتریج . ممانعت می کند . و کاربر ملزم به تعویض چیپ کارتریج یا همان شارژمجدد کارتریج و یا تعویض آن هستند . و از آنجایی که روش دوم صرفه اقتصادی ندارد . اصولا تعویض چیپ کارتریج انجام می گیرد . البته چیپست ها در اصل بودن و قابلیت  چاپ داشتن  کارترج ها نیز تعیین کننده می باشند .

چیپست ها انواع مختلفی دارند . که عبارتند از :

  1. چیپست کارتریج رنگی ( مختص کارتریج های رنگی . با هر نوع تکنولوژی چاپ اعم از لیزری و جوهر افشان . به صورت چند تایی  )
  2. چیپست کارتریج سیاه و سفید یا معمولی ( مختص کارترج های مشکی رنگ . به صورت تکی )
  3.  چیپست کارتریج درام ( مختص کارتریج های درام رنگی و سیاه وسفید لیزری . به صورت تکی )

 

 

 

 

نکات تعویض چیپست ها | تعویض چیپ کارتریج

از مهمترین اقدامات تعویض چیپ کارتریج ها ؛ پاکسازی و تمیز کردن آن ؛ و همچنین جداکردن نوارچسبی پوششی سطح خارجی آن به صورت کامل می باشد . که هر دو آنها باید با نهایت ظرافت و دقت انجام گیرد . با اینکه در اکثر مواقع پیشنهاد می شود تا برای انجام این کار به متخصصین در نمایندگی مراجعه کنید . اما می توانید با رعایت نکات و استفاده از منابع آموزشی این کار را به تنهایی انجام دهید . و در نهایت شما می توانید برای دانستن اینکه  چطور کارتریج هاتون رو در خانه شارژ کنید ؛ به کارشناسان نمایندگی مراجعه کنید .