تنظیم اسکنر 236dw اچ پی | تنظیم اسکنر در پرینتر های Multifunction اچ پی موضوعی است که بسیاری از کاربران را درگیر به خود کرده. در بسیاری از مواقع کاربران شاهد ارور های زیادی از بخش اسکنر پرینتر های چند کاره ی خود می باشند. هر یک از این ارور ها به ما نکاتی را مبنی بر اتصال و نصب غیر صحیح اطلاع می دهد. در همین راستا کاربران باید به این نکات توجه ویژه یا داشته باشند. در این بخش تصمیم داریم تا در ارتباط با این نکات بررسی ها لازم را انجام دهیم. با نا در ادامه همراه شوید. همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تنظیم فکس در چهارکاره اچ پی. وارد صفحه ی مورد نظر شده و از اطلاعات واحد فنی استفاده نمایید.

تنظیم اسکنر 236dw

یکی از رایج ترین ارور اسکنر ، عدم شناسایی دستگاه توسط سیستم می باشد.!چرا اسکنر شناسایی نمی شود؟هنگامی که رایانه ی شما، پرینتر یا اسکنر پرینتر چندکاره ی HP را پس از نصب نرم افزار و اتصال کابل USB شناسایی نمی کند. چه مراحلی را باید جهت رفع این مشکل پیش ببریم.؟ در اکثر این مواقع، مشکل معمولاً ناشی از درایورهای قدیمی، خراب یا ناسازگار می باشد. در نظر داشته باشید که حتما درایور خود را به صورت اورجینال و بدون هیچ مشکلی از نمایندگی دریافت کرده باشید. ضمنا این مشکل معمولاً با تهیه و نصب درایورهای جدید به راحتی برطرف می شود و کاربران می توانند از اسکنر خود استفاده نمایند. البته در نظر داشته باشید اگر پس از انجام مرحله ی اول همچنان مشکل شما در پرینتر های Multifunction پا بر جا ماند. حتما کابل USB خود را تعویض نموده و از صحت و سلامت این کابل اطمینان کامل را بدست آورید.

 

 

تنظیم اسکنر 236dw

 

 

 

تغییر تنظیمات اسکنر در چاپگر های سری HP Multifunction M236DW به چه صورت می باشد.؟ در نظر داشته باشید در پرینتر هایی که به صورت مجزا دارای پنل می باشند. شما باید از صفحه اصلی در پنل کنترل چاپگر خود، وارد منوی Administration شده و سپس تنظیمات Scan/Digital Send را انتخاب کنید. اما در پرینتر های سری HP 236 شما به پنل کاربری چاپگر دسترسی ندارید. از این رو باید از طریق افزونه و یا نرم افزار نصب شده ی خود تمامی بخش اسکن را مدیریت و کنترل کنید. پس از باز کردن منوی نرم افزار شما زا تب ها موجود گزینه ی Scan را انتخاب نموده و تنظیمات اسکنر خود را به صورت دلخواه تغییر دهید.

 

راه اندازی و نصب

پس از خرید چاپگر های اچ پی ، اولین قدم برای کاربران نصب پرینتر می باشد. نصب پرینتر های اچ پی به دو صورت انجام می شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. مرحله ی اول به سایت رسمی اچ پی به آدرس www.hp.com/support بروید و کشور/ زبان خود را انتخاب کنید. سپس پس از رد کردن این مرحله شما می توانید وارد بخش Drivers & Downloads شوید. پس از ورود به این بخش نام چاپگر یا شماره مدل خود را در کادر جستجوی نام محصول وارد کرده و سپس گزینه ی GO یا search را انتخاب کنید. پس از رد کردن این مراحل سایت به صورت هوشمند ، مشخصات سیستم شما را شناسایی کرده و درایور مخصوص به چاپگر را به شما معرفی می کند.

در نظر داشته باشید که در بخش دانلود حتما درایور Full را دانلود نمایید. اما برای افرادی که درایور موجود را در قالب دیسک در جعبه ی خود دریافت کردند. شما باید در قدم اول دیسک موجود را از پک باز کرده و وارد بخش DvDrw سیستم خود کنید. پس از انجام این مرحله تنها کافیست با انتخاب ویندوز و بیت مربوطه ی سیستم خود گزینه ی Install را بزنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نصب پرینتر های HP می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش در ارتباط باشید.

 

 

راه اندازی و نصب | تنظیم اسکنر 236dw

 

سوالات متداول در نصب HP 236dw

ممکن است که کاربران برای پیشبرد مراحل نصب و راه اندازی دستگاه در مراحل مختلف دچار ایراد هایی شوند. همچنین سوالات بسیاری در ارتباط با نحوه ی نصب و راه اندازی این دستگاه ها وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم نمود. عموما مراحل نصب اولیه ی دستگاه های اچ پی بدون هیچ پیچیدگی و دشواری به صورت نصب درایور و یا Smart Installer پیش می رود. اما ممکن است تعداد بسیاری از کاربران در راستای نصب شبکه ، نصب وایرلس ، نصب اسکنر ، نصب فکس (خدمات فکس مربوط به دستگاه  236DW نمی شو ) و … با مشکلاتی رو به رو شوند. از این رو شما می توانید برای رفع تمامی این ایرادات با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش HP در ارتباط باشید.

 

 

 

سوالات متداول در نصب HP 236dw
تنظیم اسکنر 236dw

 

ارور های متداول در نصب HP 236dw | تنظیم اسکنر 236dw

  • چگونه اسکنر پرینتر 236DW را به رایانه ی خود متصل کنم؟ در قدم اول پس از نصب نرم افزار این دستگاه باید از کابل USB ارائه شده برای اتصال اسکنر به رایانه خود استفاده کنید. دکمه پاور را برای وارد شدن به حالت USB به طور مختصر فشار دهید. نماد USB روی صفحه اسکنر نمایش داده می شود. البته در نظر داشته باشید که در مراحل مقدماتی نصب ، نرم افزار از شما می خواهد تا جهت معرفی چاپگر به سیستم از کابل USB استفاده نمایید.
  • پرینتر نصب شده در کدام قسمت Device Manager می باشد ؟ برای این کار شما می توانید روی تب Hardware and sound رفته ، دیوایس منیجر را انتخاب نموده و از بخش imaging devices دستگاه را از روی گزینه ی Show Hidden خارج نمایید.( عموما دستگاه پس از نصب در این بخش قرار نمی گیرد )
  • چرا پرینتر پس از نصب به درستی نمایش داده نمی شود؟ ابتدا اتصال خود به پرینتر 236 و رایانه را دقیق بررسی کنید. سپس مطمئن شوید که آداپتور برق پرینتر  به طور ایمن به پشت دستگاه چاپگر و یک پریز برق سالم و در حال کار متصل است. اطمینان حاصل کنید که کابل رابط USB نیز به طور ایمن به چاپگر و رایانه شما وصل شده باشد و کابل آسیبی ندیده باشد.
  • چرا چاپگر HP پس از نصب گزینه اسکن را نشان نمی دهد؟ پس از مشاهده ی این خطا لازم است که کامپیوتر و چاپگر را مجددا راه اندازی کنید تا هر گونه حالت خطا یا همان ارور به صورت کامل پاک شود. دکمه پاور را فشار دهید تا چاپگر خاموش شود. تمام برنامه های در حال اجرا را در رایانه خود ببندید و سپس رایانه را مجدداً راه اندازی کنید. 30 ثانیه صبر کنید و سپس چاپگر را دوباره روشن کنید.

 

 

ارور های متداول در نصب HP 236dw
تنظیم اسکنر 236dw