سوکت شارژ لپ تاپ های کروم بوک | در ابتدای لازم است بدانید که کروم بوک های اچ پی اغلب لپ تاپ عمومی تا تخصصی از کمپانی سازنده ی مبدا ( اچ پی ) با تکنولوژی و سیستم عامل گوگل می باشند. هر کدام از دستگاه های اچ پی با توجه به سیستم پردازنده ، باتری و عملکرد خود از نوع ویژه ای از سوکت و کابل های رابط برای شارژ شدن دستگاه استفاده می کنند. عملا در بسیاری از مواقع ما شاهد خرابی هایی در بخش سوکت شارژ کاربران و مصرف کنندگان کروم بوک های اچ پی بودیم. لذا در همین راستا تصمیم داریم تا با بررسی این موضوع برخی از موارد تاثیر گذار در خرابی این قطعات را خدمت شما کاربران گرامی توضیح دهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

 

سوکت شارژ لپ تاپ

در این بخش لازم است تا در ارتباط با سوکت یا پورت شارژ توضیحاتی را خدمت شما کاربران گرامی ارائه دهیم.؟ پورت برقی، یا همان سوکتی که بروی کامپیوتر یا سایر وسایل الکترونیکی به ما کاربران این قابلیت را می دهد تا در صورت نیاز باتری لپ تاپ خود را تا حد نیاز شارژ کرده و از آن در مواقع ضروری استفاده نماییم. در نظر داشته باشید که لپ تاپ های کروم بوک به عنوان یک لپ تاپ پر فروش و محبوب دارای استاندارد های لازم و صحیحی در بخش برق رسانی و انتقال انرژی به سیستم را دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نمایندگی کروم بوک های HP با ما همراه شوید.

سوکت شارژ لپ تاپ یکی از اصلی ترین بخش ها ورودی برق و شارژ به دستگاه ها می باشد. سوکت لپ تاپ های کروم بوک نیز به عنوان اصلی ترین مرکز برق و انرژی رسانی به لپ تاپ های Chromebook می باشند. گاه برخی از عوامل همانند نوسان برق ، استفاده ی کاربران از قطعات جانبی برقی غیر استاندارد ، عدم استفاده ی صحیح و به موقع از سوکت و … موجب ایجاد آسیب بروی این قطعه ی مهم می شود. از این رو لازم است تا کاربران پیش از استفاده از شارژ ها و اتصال آن به لپ تاپ های خود مواردی را بررسی نموده و سپس با آگاهی کامل از این دستگاه ها استفاده کنند. و اما بررسی ایرادات متداول خرابی سوکت در سری لپ تاپ های کروم بوک. همچنین شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با سری کروم بوک های Everyday وارد لینک قرار گرفته شده شوید.

 

سوکت شارژ لپ تاپ

علت خرابی

در مرحله ی اول تصمیم داریم تا موضوع نوسانات برقی را در نظر بگیریم. که موضوع مهم اساسی در مبحث خرابی سوکت شارژ به حساب می آید. در بسیاری از مواقع هنگام اتصال شارژ کاربران متوجه می شوند که دستگاه شارژ نمی شود. لذا ارتباط همیشگی و مستقیم شارژ و درگاه شارژ موجب اتصالی های جزئی و در نهایت خراب شدن سوکت شارژ کروم بوک ها می شود. البته این اتفاق بیشتر زمانی رخ می دهد که کاربران از یک شارژ غیر استاندارد و اصلی استفاده می کنند. اما همچنین ایراد نوسانات برق به عنوان ایرادی متداول در دستگاه ها به حساب می آیند.

در مرحله ی دوم قطعات جانبی و قطعات اصلی غیر استاندارد و غیر شرکتی می باشند. همانطور که می دانید آداپتور و شارژ های دستگاه های لپ تاپ به عنوان یکی از قطعات مصرفی دورن بازار به حساب می آیند. لذا این قطعات پس از پر کردن دوره ی مصرف خود ممکن است با ایرادات و خرابی هایی رو به رو شوند. در این راستا کاربران می بایست برای استفاده ی مجدد از دستگاه خود از شارژ و آداپتور های جایگزین استفاده نمایند. در خیلی از مواقع شارژ و آداپتور های غیر اصل می تواند. اصلی ترین علت آسیب رسانی به سوکت لپ تاپ های کروم بوک به حساب بی آید.

عدم استفاده ی صحیح از کروم بوک ها نیز عامل آخری است که ما در این بخش به آن اشاره خواهیم داشت. بسیاری از کاربران به دلیل نوع فعالیت خود همواره به صورت مداوم شارژر را به سوکت ورودی لپ تاپ خود متصل می کنند. در نظر داشته باشید که این کار غیر اصولی بوده و در نهایت موجب خرابی دستگاه های شما می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

علت خرابی

 

 

آداپتورهای اورجینال

مهمترین عامل در حفظ و نگهداری لپتاپها بالاخص شاخه کروم بوک در قسمت سوکت شارژ استفاده از آداپتور و کابل برق استاندارد شرکتی اچ پی میباشد. متاسفانه بسیاری از کاربران به دلیل صرفه جویی در هزینه های مصرفی دستگاه اقدام به خرید آداپتور و یا کابل برق غیر اصل نموده و پس از مدتی به علت روشن نشدن دستگاه راهی واحد فنی میشوند. این مورد دربسیاری از لپتاپ های اچ پی مشهود است اما در خانئاده کروم بوک ها بیشتر از بقیه دسته ها به چشم میخورد. جهت تهیه کلیه قطعات اصلی و شرکتی به نمایندگی های مستقر در تهران و شهرهای دیگر که در سامانه hp-nic.com معرفی شده مراجعه فرمایید. کارشناسان ما در بخش تعمیرات بصورت تلفنی اماده مشاوره و توضیحات در مورد تفاوت آداپتورهای اصلی و غیر اصلی هستند.